Zamknięci, czyli co robić, gdy z więzienia szkolnego przenieśli cię na areszt domowy

Dzień dobry wszystkim!
Szaro, buro i ponuro na dworze, my zamknięci w domach, prawdopodobnie czekają nas samotne święta. Tematem dzisiejszego wpisu jest, jak nietrudno się domyślić, koronawirus. Co zrobić, aby nie zwariować?

Zacznijmy od pozytywów. W trakcie zdalnej nauki magicznym sposobem każdy uczeń ma więcej czasu wolnego, może spać dłużej i ogólnie żyć spokojniej niż w trakcie chodzenia do szkoły stacjonarnej. Na coś trzeba ten wolny czas wykorzystać. Z własnego doświadczenia wiem, że lepiej porobić coś konstruktywnego, gdyż daje nam to większego powera na resztę dnia.

Moje propozycje:

  • Obejrzeć film czy serial, na który nigdy nie było czasu. Posiadaczom Netflixa polecam tzw. ?Netflix party?.
  • Przemeblować pokój. Gdy mama i tak każe posprzątać, czemu by przy okazji nie uatrakcyjnić sobie tego zadania?
  • Spacer do lasu z kimś lub samemu: ostatnio jestem fanką tego rozwiązania. Słuchawki w uszach i ulubiona piosenka, chłodne powietrze i zapach wawerskiego smogu pomagają przewietrzyć umysł po całym dniu lekcji przed komputerem.
  • Pogadać ze znajomymi. Można rozmawiać godzinami, pisać do siebie na czacie, wystarczy odrobina dobrej chęci. Niektórzy mają pewien problem z rozpoczęciem konwersacji, ale warto. Nie będziecie żałować!
  • Ugotować coś dobrego. Najwięcej satysfakcji przynoszą chyba słodkie dania, więc blacha, przepis i do dzieła!
  • Przeczytać książkę, tę zakurzoną, leżącą od wieków na półce i czekającą, aż po nią sięgniesz. Polecam: ?Igrzyska Śmierci?, ?Harry?ego Pottera?, ?Szóstkę Wron? czy też ?Percy?ego Jacksona? lub ?Zwiadowców? ? to faworyci często wybierani przez dzieci i młodzież.
  • Zająć się swoim hobby. Grasz na instrumencie, tańczysz lub śpiewasz? A może składasz modele z lego i programujesz? Zajmij się tym, co lubisz najbardziej, gdy jest ku temu sposobność.

Pomysłów jest mnóstwo. Prawdopodobnie sami wiecie, co lubicie robić. Ten wpis jest tylko inspiracją i szybkim przypomnieniem, na jak wiele sposobów można spędzać wolny czas.

Na zakończenie wyniki małej ankiety przeprowadzonej wśród naszych uczniów:

Do zobaczenia! (miejmy nadzieję)

Alina

Lekcje

  • 1.  08.00 – 08.45
  • 2.  08.55 – 09.40
  • 3.  09.50 – 10.35
  • 4.  10.45 – 11.30
  • 5.  11.45 – 12.30
  • 6.  12.45 – 13.30
  • 7.  13.45 – 14.30
  • 8.  14.40 – 15.25
  • 9.  15.35 – 16.20
  • 10. 16.30 – 17.15

Biuletyn Informacji Publicznej

logo biuletynu informacji publicznej